Havuzlar birçok kişinin kullandığı ortak kullanım alanlarındandır. Bu nedenle de ne kadar dezenfekte edilirse edilsin birçok enfeksiyona sebep olmaktadır çünkü bazı hastalık yapan etkenleri standart dezenfeksiyon yöntemlerine rağmen hala havuz sularında yaşayabilmektedir. 2 yaşından küçük çocukların birincil savunma faktörleri erişkinler kadar gelişmediği için havuza girmesi bu açıdan önerilmemektedir. Çünkü küçük çocuklar havuz suyunu bol miktarda yutmakta kendilerini yeterince koruyamamaktadırlar. Dolayısıyla da enfeksiyonlara daha duyarlı hale gelmektedirler.

Çocukları en sık etkileyen enfeksiyonlar mide bağırsak enfeksiyonlarıdır. Havuz suyuna karışan bu mikroorganizmalar birkaç saatten birkaç güne kadar canlılığını sürdürüp, çok az miktarda su yutulmasıyla bile duyarlı çocukları enfekte edebiliyor. Dezenfeksiyon sistemleri mükemmel olan, çok iyi bakımlı havuzlarda bile bu risk devam ediyor. İlk belirtiler ise kusma ve ateş daha sonra ise ishal buna eklenebiliyor. Belirtilere yönelik tedavi yaklaşımları ve diyet ile çoğu hastalık kontrol altına alınabiliyor. Birkaç saat, kusma kesilinceye kadar çocuğunuza zorla yemek yedirmeye çalışmayın. Yemek yedirmeye zorlamanız halinde zaten midesi bu besinleri sindiremeyeceği için bu durum kusmayı tetikleyerek sıvı kaybını artıracaktır. Ancak İshal kanlı ve sümüklü ise, 8-10 kereden fazla kusmuşsa, 5 günden uzun sürmüşse ve ateş 39 derecenin üzerinde ise ve 2 günden uzun süredir devam ediyorsa muhakkak bir sağlık kuruluşuna başvurmak gerekir.

Havuzlarda çocuklara bulaşan en önemli kulak hastalığı, dış kulak yolu enfeksiyonudur.
Belirtileri genellikle birkaç gün sonra başlıyor. Şiddetli kulak ağrısı yapıyor. Dış kulak yolu ve kulak kepçesi dokunmaya karşı çok duyarlı oluyor. Dış kulak yolu kızarabiliyor ve şişebiliyor. Kulaktan sarı krem rengi pis kokulu bir akıntı gelebiliyor. İleri aşamalarda ağrı çeneye ve boğaza vurabiliyor. Çocuğunuzun dış kulak yolu enfeksiyonu tedavisinde antibiyotikli kulak damlaları, ağrı kesiciler kullanıyor. Çocuğunuzun havuza girmesi bir süre kısıtlanıyor.

Çocuklarda havuzdan kaynaklı en sık bakteriyel kökenli ya da kimyasal tahrişe bağlı oluşan ve konjonktivit denilen göz enfeksiyon oluşuyor. Bakteriyel enfeksiyonlarda gözde yoğun çapaklanma, batma seklinde ağrı, gözlerde kızarıklık oluşuyor. Sudaki klora bağlı gelişen konjonktivitelerde bu derece çapaklanma görülmüyor, kızarıklık ve gözlerde yanma ön planda oluyor. Çocuğunuz havuza kendi girebiliyorsa, deniz gözlüğü takmasını sağlayın. Gözlük takmıyorsa, suya daldığında çocuğunuzu gözlerini açmaması konusunda teşvik edin.

Diğer bir enfeksiyon ise idrar yolu enfeksiyonları. Çocuklarda idrar yollarının anatomik yapısından kaynaklanan enfeksiyon riskindeki artış durgun havuz suyu ile daha da çok artmakta. Karın ağrısı, iştahsızlık, bulantı, kusma, idrar yapmada zorluk, ağrı ve ateş genel şikayetler. Hastalarda idrar tetkikleri yapıldıktan sonra gerekli antibiyotik tedavisi  başlanması gerekmektedir. Ailelerin özellikle kız çocuklarda kuru kalmayı sağlamak için sık mayo değiştirmeleri ve havuzda çocukların uzun süre kalmamalarına dikkat etmeleri gerekmekte. Özellikler üriner enfeksiyon yatkınlığı olan çocuklarda bu çok önemli.